הדיל שאיים לדחוק את המועמד החסידי בפתח תקווה

מוטי הלפרין 4 Comment on הדיל שאיים לדחוק את המועמד החסידי בפתח תקווה

פרסום ראשון: בימים האחרונים נעשה ניסיון בפתח תקווה להציב בראשית הרשימה שני מועמדים מדגל התורה, מה שהעלה חשש מצד קהילות חסידיות לדחיקת המועמד שלהם מהמקום השני המיועד לו. במקביל, מועמד דגל כיום מבהיר בשיחות סגורות: "לא עדכנו אותי על החלפה, ממשיך בכל הכוח"

קזן, הבלין וברגמן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדיל שאיים על המועמד החסידי: בימים האחרונים השכונות החרדיות בפתח תקווה סוערות, ברקע ניסיון לגבש את הרשימה לקראת הבחירות בעוד חודשיים בדיוק, ול'חדשות קול חי' נודע הבוקר (רביעי) בפרסום ראשון כי היה ניסיון לייצר דיל בין מספר קהילות על חשבון הנציג החסידי ברשימה המשותפת לדגל התורה ואגודת ישראל. כאשר העניין נודע לקהילות החסידיות הם מיהרו לערב את הדרג הארצי, כדי לנטרל את ניסיון הדיל.


הרב הורוביץ. צילום: קובי הר צבי

בפתח תקווה ישנו ויכוח בין הקהילות מי יהיה הנציג הליטאי הראשון ברשימה, האם מדובר יהיה בשלום הבלין או ביעקב קזן, מועמדים חדשים שלא היו עד כה ברשימה בעיר. בעקבות אותם חילוקי דעות, כך נודע לנו, היה ניסיון על ידי הגאון הרב מרדכי רבינוביץ ראש ישיבת 'אור ישראל' והגאון הרב צבי הורביץ רב ביהמ"ד 'דברי חיים', למנות את הבלין וקזן לשני המקומות הראשונים ברשימה וזאת על חשבון המקום השני המגיע לאגודת ישראל שמיוצגת בעיר ע"י חסידות צאנז ומוסדות הבעש"ט.


יעקב קזן


שלום הבלין

בעקבות כך, היו מספר קהילות בעיר שהביעו התנגדות לדחיקת המועמד החסידי, וכאמור החליטו הגורמים באגודת ישראל לערב את הדרג הארצי ואת בית האדמו"ר מצאנז שליט"א כדי להגיע לרשימה שתהיה מוסכמת על כלל הקהילות החרדיות בפתח תקווה. במסגרת זאת שוחח טלפונית גבאי האדמו"ר עם גורם המזוהה עם קהילת חברון בעיר על מנת לרדת לשורשם של הדברים.

מי שעוד מתנגד לדיל שהוצע לפיו ימונו קזן והבלין הוא הנציג הראשון כיום ברשימה, שמעון ברגמן מדגל התורה, שבשיחות סגורות בימים האחרונים טוען שכלל לא עדכנו אותו על הכוונה להחליף אותו במועמדים אחרים – כך שמבחינתו הוא ממשיך הלאה בתפקיד. מקורביו מוסיפים: "הרב ברגמן עם ניסיון ציבורי, כך שאין סיבה להחליפו סתם כל זמן שלא תבוא הוראה מצד ההנהגה הרבנית של המפלגה. הוא בינתיים עובד בכל הכוח לקראת הבחירות הקרובות".


שמעון ברגמן, מימין



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    "במסגרת זאת שוחח טלפונית גבאי האדמו"ר עם גורם המזוהה עם קהילת חברון בעיר על מנת לרדת לשורשם של הדברים" – החברונער צלצל בעצמו לגבאי בית האדמו"ר שליט"א להתלונן כנגד הרב הורביץ, כביכול הוא פועל נגד רבני העיר. שקר מוחלט, 1. הוא מרבני העיר. 2. הוא לא הרב היחיד בכלל 3. האם "רבני" העיר יצאו בהחלטה כלשהיא?? לאחר פגישתם? הלא לא הגיעו להסכמה. 4.מה אומרים "רבני קהילת חברון"? בית כנסת חברון , הגדול, באופן עקרוני לא מחזיק רב וגם לא כפוף ולא מתייעץ בעת הצורך עם שום רב מהעיר, כפי שעושות קהילות אחרות שלא יכולות להחזיק רב עושות. הרעיון אצלם בבחירות אלו – ל א להיות כפופים לרבנים. 5. סתם כך, הרב הורביץ שליט"א אהוד על כל קהילות פתח תקווה (אולי, מלבד חברון). רבים נהנים ממנו עצה ותושיה גם בענייני הלכה וגם בעניינים אישיים לסוגיהם השונים. לא מעורב בפוליטיקה. לדעתי, הוא נגרר לזה עקב כל הבלגן ש י צ ר ה קהילת חברון (או חלקים מתוכה…) ואילץ את כלל רבני הציבור החרדי בעיר להתעסק עם זה.
    בקיצור, השאלה: מי יקבע את הנציגים, גבאי חברון או רבני העיר פ"ת

    1. עם כל הכבוד לרב הורביץ ,
      הוא עדיין לא במעמד מספיק חשוב בכדי לנהל את ענייני הציבור החרדי שמורכב מזרמים רבים שמנוגדים בדיעותיהם.
      חסרה בעיר דמות רבנית חרדית סמכותית נטולת אינטרסים אישיים כדוגמת הגרב"ש סלומון זצ"ל

  2. 3

    מי זה המועמד החסידי ?
    ישראל פרידמן נציג גור , או מישהו חדש ?

    ובכלל ,
    האם מספר החסידים , הקטן יחסית , מצדיק איוש מושב אחד בעיריה מתוך שניים ?

    1. ישראל פרידמן כבר מזמן בית שמש!!
      מדובר על גנזלר נציג צאנז כנראה.
      מוצדק? לא בדיוק. אז מה??